eic shape bow

Samen kijken naar de beste inrichting van de werkplek

Bij EIC worden inmiddels aardig wat werkplekken in de Cloud gefaciliteerd en gemanaged. Bij vragen of problemen is er een servicedesk beschikbaar. Demi Datema is een van de medewerkers waarmee je dan in contact komt om je verder te helpen. Maar dat is niet het enige wat ze doet.
 
Samen kijken naar de beste inrichting van de werkplek
22 Dec

Heel belangrijk vindt Demi het ook dat ze bij de klanten zelf komt zodat ze kan zien en ervaren hoe ze de EIC-IT gebruiken. “We doen natuurlijk veel aan packaging van applicaties en daarbij gebeurt dat steeds vaker vanuit EIC KLIX, onze totaaloplossing voor de digitale werkplek, waarmee je werkplekken in kunt richten die geheel zijn afgestemd op de organisatie en de individuele gebruiker.”

Spannend

Maar dan moet je je natuurlijk wel verdiepen in die gebruiker en zijn behoeftes en omgeving. “Precies, daarom vind ik het heel belangrijk en prettig om veel mensen ook echt te ontmoeten en te horen hoe ze werken en hoe we op basis daarvan hun werkplek kunnen inrichten. Goed voorbeeld is de organisatie Sterk uit Armoede uit Haren. Zij zijn inmiddels sterk aan het doorgroeien in heel Nederland en hun medewerkers vinden werken met IT best wel spannend. Vanwege hun achtergrond hebben ze vaak weinig ervaring met computers en digitale werkplekken.”

Intuïtief

Bij zo’n organisatie is het dus extra belangrijk om dat proces in goede banen te leiden. Dat begint bij een goed overleg en een juiste analyse. “Ik ben mee geweest met de projectleider om de gesprekken te voeren. Je gaat dan met de medewerker kijken hoe je het hele werkproces en de werkplek zo prettig mogelijk kan inrichten. Je gaat uit van zijn of haar behoeftes, de dagelijkse dingen om mee te kunnen werken. Samen denk je na over de beste inrichting, in dit geval heel intuïtief, heel eenvoudig.” 

De ervaringen bij de klant neemt Demi mee als ze achter de servicedesk zit bij EIC. “Ik kan zo makkelijker de vraag of het probleem herkennen en dan inschatten wat nodig is, bijvoorbeeld een mailbox die overvol is of een printer die een update nodig heeft, het is heel divers. Vaak kan ik het zelf oplossen en anders zet ik het door naar de tweede lijn, dus naar een van onze specialisten die bijdragen aan de servicedesk.”

Mannencultuur

Demi doet dit werk nu acht maanden en heeft het erg naar haar zin. “Ik heb in die korte tijd al zoveel geleerd, zoveel leuke mensen ontmoet! Ik had ook niet gedacht dat het werkveld zo breed en dynamisch was, er zijn zoveel specialismen!” Last van de ‘mannencultuur’ heeft ze niet. “Ik vind het eigenlijk wel grappig, al die mannelijke collega’s. We hebben samen veel lol en daarbij komen er dus steeds meer vrouwen bij. Zoals ik, want ik wil heel graag doorgroeien bij EIC!”

Deel dit artikel